spelregels.jpg
22 augustus 2007
Koeweiden Postma Nieuwe kleurrijke visuele identiteit voor HEMA

Amsterdam, 22 augustus 2007 - HEMA is begonnen met de invoering van haar nieuwe visuele identiteit. De eerste uitingen in de nieuwe stijl zijn de website (www.hema.nl), brochures en instore communicatie. De nieuwe visuele identiteit van HEMA is ontwikkeld door ontwerpbureau Koeweiden Postma in nauwe samenwerking met reclamebureau Doom & Dickson.

 

De nieuwe huisstijl van HEMA is levendig en kleurrijk. Zo is de fotografiestijl geïnspireerd op de speelse en kleurige Lomo-fotografie. De sfeerfoto's van alledaagse situaties hebben de levensechtheid en spontaniteit die past bij HEMA.
Het vernieuwde logo werkt daarbij als een merklabel dat, in dertien verschillende kleuren, geïntegreerd en op verschillende plaatsen kan worden gebruikt in alle communicatie-uitingen.
Voor de huisstijl is een helder basisontwerp ontwikkeld, dat eenheid brengt in de duizenden communicatie-uitingen van HEMA. In zijn eenvoud en kleurrijkheid sluit de nieuwe stijl aan bij HEMA's kernpositionering van ‘bijzondere eenvoud'.
De nieuwe huisstijl wordt in de komende tijd gefaseerd ingevoerd.

 

www.koeweidenpostma.com

www.hema.nl

 

kp_hema_corporate_klein.jpg